Heboh telur goreng berdarah setelah diperdengarkan bacaan Ruqyah


Percaya atau tidak, peristiwa ini benar-benar terjadi. Telur goreng di dalam bungkusan nasi ini tiba-tiba mengeluarkan darah setelah diperdengarkan bacaan Ruqyah.

Kejadian itu dialami oleh Mohamad Ridzuan (27), seorang warga Penang, Malaysia. Saat dia hendak menyantap nasi udug sambil mendengarkan bacaan ayat-ayat suci Al Quran, telur goreng dalam nasi lemak (makanan tradisional Malaysia sejenis nasi uduk) tersebut yang semula baik-baik saja tiba-tiba mengeluarkan bintik-bintik merah seperti darah.

"MasyaAllah... Waktu beli makanan tadi dah tgk telur goreng atas bawah semua ok. Then sampai office makan depan PC buka bacaan Rukyah telur berubah bertompok2 merah seperti darah. Kuasa Allah memelihara dari pelaris yg kotor dari memasuki badanku... Subhanallah... Maha suci Allah...," tulis Ridzuan dalam akun Facebook-nya, dikutip Brilio.net, Jumat (15/5).
Menurutnya, dia baru pertama kalinya membeli nasi lemak di warung itu. Postingan Ridzuan tersebut membuat geger jagad media sosial di Malaysia. Ada yang percaya, ada pula yang menyangsikan ucapan Ridzuan tersebut. Dia meyakini ada unsur pelaris dalam nasi yang dibelinya.

Sementara itu, menurut pemuka agama Malaysia, Fauzan Yahaya, bacaan Ruqyah memang mujarab untuk melawan sihir.
"Bacaan itu memang sewajarnya dibacakan kepada seseorang yang terkena sihir termasuk membuat orang tersebut menangis dan berlaku pada perkara yang luar biasa.”

"Kita perlu percaya sihir itu nyata dan sekiranya sesuatu yang luar biasa itu berlaku, hal itu tidak mustahil dan ada kaitannya dengan sihir," katanya seperti dikutip dari Metro, Jum'at (15/5).
(brilio) DVD MURATTAL
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment